Buscar este blog

lunes, 2 de marzo de 2020

Listening: GRIEG

In class we were playing "Morning"( La mañana) but now  we will hear another fragment of the Peer Gynt " suite by the Norwegian composer E.GRIEG . This is " In the hall of the Mountain King ".
In the cave of the king of the mountain   (or in the palace of the king of the mountain) is a fragment of the orchestral music Peer Gynt, Opus 23, composed by Edvard Grieg for the play by Henrik Ibsen  of the same title, which was premiered in Oslo on February 24, 1876. Although the execution of the complete fragment lasts only two minutes, it has achieved the category of icon in popular culture and its music is well known.
Peer Gynt , a fantastic story written in verse by Ibsen, narrates the adventures of the audacious Peer. At one point in the work, Peer went to the dominions of the King of the Mountain, a king of trolls and gnomes that lives in the depths of the earth (the term Hall, in Norwegian, can be translated more literally as "Great room"). Peer has seduced the daughter of the king and he forces him to marry her with all the consequences. Before the refusal of Peer, who wants to flee, the king orders that they persecute him.


Are we listening ???


En clase nosotros tocamos la música "La mañana" pero ahora escucharemos otro fragmento de la suite Peer Gynt del compositor noruego Grieg. La pieza se llama" En el salón del rey de la montaña".
Esta pieza musical forma parte de la música orquestal llamada Peer Gynt compuesta por Grieg para la obra de Henrik Ibsen. Aunque este fragmento dure solo 2 minutos, ha alcanzado la categoría de icono, por ser muy conocida.

¿Qué narra Peer Gynt? Es una historia fantástica en verso, que narra las aventuras y desventuras del antihéroe Peer. En el momento de la música Peer va a los dominios del Rey de la Montaña, un rey de trolls y gnomos que vive en las profundidades de la tierra. Peer ha seducido a la hija del Rey y él lo obliga a  casarse con ella.Ate la negativa de éste, que quiere huir, el Rey ordena que lo persigan.
¿Estamos escuchando?

QUESTIONS:

1-En el segundo 0:24 qué instrumento toca la chica y el chico que están juntos?
2-En el minuto 1:10 qué instrumento toca  la melodía principal?
3-La música acelera o desacelera?
4-Qué instrumentos de percusión están tocando?
5-Elije 5 adjetivos para describir esta música

Aquí tenéis 2 versiones: